Medieval II Total war 

Agenti = špehové a vrazi

vrah

I ve středověku může probíhat studená válka. Špehujete jednotky a města soupeře, posíláte vrahy na kněze šířící jinou víru, či na příslušníky nepřítelova panovnického rodu. Můžete to dělat i bez vyhlášení války. Cílem může být poznat slabiny soupeře a připravit půdu pro napadení (špehové), anebo protivníka oslabit (vrazi).

Levelování

Agenti na počátku mají určitou šikovnost (každý jinou). Postupem času se mohou vyvíjet. S úspěšnou misí se můžou zlepšit, s neúspěšnou misí se můžeou zhoršit. Pokud chcete zlepšování, je třeba si nejprve vybírat snažší cíle. Agent může při misi i zemřít. Pokud o něj nechcete přijít, můžete si hru před misí uložit...

Filmy

Při misi se zobrazí krátký film, který ozřejmí průběh mise. Tyhle filmy si můžete vypnout, ale pouze nevratně! To by byla škoda, protože jejich variabilita je velká (dokonce se v nich mění i podnebí - např. v okolí Jeruzalema je poušť). Jsou pěkným zpestřením hry.

Špehové

Zvědy můžete použít na všechny osoby - od kněží, princezen, přes diplomaty, až k šlechticům s armádou nebo armády bez šlechtice. Také je můžete použít na prozkoumání a infiltraci měst. To bývají mise, které vyjdou jen zkušeným špehům, ale dostanete-li svého špeha do města, při dobívání toho města máte určitou naději, že se mu podaří Vám otevřít bránu!

Myslel jsem si, že když propašujete zvěda do města, dokud město nedobijete, nemůžete s nimi nic dělat. Ale jde to! Když si zvěda vyhledáte v seznamu svých postav, můžete ho klidně hned poslat někam jinam. Někdy se stane, že Vám zvěda odhalí a sami ho z města vyhodí. S malou pravdědopobností se může stát, že Vám zvěda ve městě dokonce popraví. Takže radši je tam posílejte až před nedlouho před útokem.

Vrazi

Při najetí na cílový "problem":) se oběví, na kolik procent se asi vražda povede. Nejprve si vybírejte - jak už bylo řečeno - snažší cíle, když každé kole někoho odstaníte, Váš vrah se brzy vycvičí. Pak ho můžete poslat i na těžší "problemy", například nepřátelského krále nebo prince.

Důsledky vraždění

Když používáte hodně vrahy (máte třeba 2 až tři) poměrně často se stane, že se to rozkřikne, a našemu králi to sníží rytířkost / zvýší děsivost. Takže pokud hrajete na rytířského ponovníka, kterého jeho poddaní mají zbožňovat jako dobrotivého spasitele, nepoužívejte moc vrahy. Pokud chcete autoritu krále zvyšovat jeho roztoucí děsivostí, je vraždění dobrý prostředek, jak ji zvýšit.

Pokusíte-li se zabít příslušníka státu, který svámi není ve válce, a vraha Vám při tom dopadnou, zhorší to Váš mezinárodní vztah s dotyčným královstvím. Pokud vražda bude úspěšná, můžete se spolehnout, že Váš vrah ji provedl tak, že se nikdo nedozví, že za tím stojíte právě Vy.

Princezna

Můžete vraždit i princezny. I na zuřivého válečníka je ale vražda mladé panny poněkud ...

Zavraždíte-li nepřátelského rytíře (myslím generála - příslušníka královského rodu), rozprchnou se všichni jeho bodygardi! Tedy nejen že nepřátelská armáda přijde o vojevůdce, ale navíc bude oslabena až o 40 dobře vyzbrojených jezdců na koních!