Mody
Upřímě Vám řeknu, že mě osobně zatím zaujal jediný mod - Sainless Steel. Pokud jste našli jiné mody, které jsou zajímavé, napište mi a já je sem doplním. I mody vylepšující třeba jen nějaký detail mě zajímají!
Stainless steel
Jde nainstalovat jen, pokud máte základní hru včetně datadisku Kingdoms. Nezruší jejich funčnost. Přidá na plochu další ikonku, která spouští kompletně překopanou hru.
Jaké jsou změny?
- Mapa je podrobnější a rozsáhlejší na východě. Sahá až za Kaspické moře.
- Několik zcela nových hratelných frakcí
- Jednotky se verbují 1 až 3 kola
- Trvá až 15 kol než jsou jednotky znovu verbovatelné. Většinou je to kratší, ale ztěžuje to hratelnost.
- Charaktery ujdou za 1 tah větší vzdálenost
- Řada nových jednotek
- Více informací o historickcých událostech zobrazujících se na počátku tahu.
- Občas vyskočí výzva k finanční podpoře křižáckých států Jeruzalémské království musíte hodně podporovat i vojensky při křížových výpravách a po nich. Pokud tedy nechcete, aby jej postupem času muslimové převálcovaly, jak se to v historii skutečně stalo.
- Lze zvolit ze tří různých AI nepřátel (+ další volby: zkrze nastavovací soubor SS_setup.exe)
(F:\Program Files(86x)\SEGA\Medieval II Total War\mods\SS6.3\SS_setup.exe)
Savage AI = krutá AI; Gracul AI = vyvážená AI; Lusted AI = mírumilovná AI; - Mnoho nových budov
- vzdělávací budovy (Zvyšují veřejný pořádek.)
- charitativní budovy, budovy pro hygienu (Zvyšují veřejné zdraví a tím přírůstek obyvatelstva.)
- šibenice (Zvyšuje veřejný pořádek, ale snižuje přírustek obyvatelstva.)
- a další...
S.S.H.I.P.
Já jsem hrál submod ke Stainless steel, který se jmenuje Stainless Steel Historical Improvement Project. Měl by upravit původní S. S. 6.4 podle historických faktů. Znamená to například to, že z Dánska udělá tak zaostalou zemi, že budete čekat desítky kol na to, než se Vám města rozrostou a rozvinou na úroveň okolních království (Dlouho trvalo, než jsem mohl verbovat kněze). Populaci měst ale můžete zvýšit chatem, protože všechny cheaty z M. II T.w. fungují i zde. S.S.H.I.P. přidává také některé frakce, třeba Gruzii.
S.S. Historical Improvement Project doporučuji také nainstalovat, máte-li rádi hru podle historických faktů a ne podle fantazie. S.S.H.I.P přidává nové jednotky, hra je rozmanitější. Tento submod Stainless Steel rozhodně nezkazí.
Download
Stáhněte si Stainless Steel 6.3 Patch S. Steel 6.4
Volitelně ke stažení Submod S.S.H.I.P.
Instalace
Nejdříve musíte nainstalovat verzi 6.3. Po instalaci Vám to otevře soubor SS_setup.exe a vybídne k nastavení AI a dalších voleb. Soubor můžete otevřít a přeeditovat i později.
Stailess steel 6.4 vyšel jako patch k 6.3, takže jej nainstalujete pak. A tím máte hotovo. Můžete si zahrát tenhle neoficiální "datadisk". :)
S.S.H.I.P. se instaluje po instalaci patche S. S. 6.4. Před instalací spusťte SS_setup.exe a nastavte Gracul AI = vyvážená AI. Po instalaci S.S.H.I.P. už nesmíte nikdy soubor SS_setup.exe spustit, jinak se hra zhroutí a nezbývá než odinstalovat S.S.H.I.P. i Stainless Steel a instalovat znovu!
Další informace o Stainless steel (Anglicky)
Upozornení před začátkem kampaně!
Pro zkrácení doby trvání jednoho tahu doporučuji upravit tento soubor: (Důvody a návod pro tuhle úpravu)
C:\Program Files(x86)\SEGA\Medieval II Total War\mods\SS6.3\data\campaign\early\world\maps \campaign\imperial_campaign\descr_strat.txt
Jak zlevnit pořizovací cenu a pravidelný žold jednotek?
V adresáři hry v podsložkách mods/ss6.3/data je soubor export_descr_unit.txt. U každé jednotky je řádek začínající stat_cost. Podíváte-li se na obrázek: 1 = počet kol naverbování, 470 = pořizovací cena, 185 = žold každé kolo.
Jak urychlit dobu znovunaverbovatelnosti jednotek?
V souboru export_descr_buildings.txt zdvojnásobit nebo ztrojnásobit hodnoty (viz odkaz výše) => dlouhý soubor => hodně pracné, ale zlepší hratelnost!
Soubor se ztrojnásobenými hodnotami Vám dávám k dispozici zde: export_descr_buildings.txt (V souboru není změněno nic jiného, než to, že všechny jednotky budou opět k dispozici cca 3x rychleji.) Původní soubor je moudré si zálohovat.